Analytics - Fra indsigt til handling
De seneste par år er der genereret mere data end de foregående 5000 år. De store mængder data er både en god mulighed for virksomheder i dag, men kan også være en udfordring, da mange simpelthen drukner i data. Når vi rådgiver om analytics og optimering, handler det derfor ikke om at bare opsamle data, men om at opsamle brugbar data, som du kan omsætte til handling til gavn for din forretning.
Datadrevet optimering og forretningsudvikling
Vi hjælper virksomheder med at omsætte indsigter fra data til handling. Ofte tager analytics-projekter udgangspunkt i data opsamlet i de digitale kanaler, men offline data kan være lige så interessant for forretningen. Vi hjælper både med taktiske initiativer som fx konverteringsoptimering (CRO), men også med det strategiske overblik, når der skal sættes strøm til forretningen.
Tag manager
Der er mange fordele ved et tag management system i forbindelse med dataopsamling på dit website eller i din app. Dels fordi det sikrer, at du har bedre styr på, hvilke trackingscripts, der skydes af, og hvornår trackingscripts skal sættes. Tag manager sikrer dig en meget mere agil måde at arbejde på, da vejen til at få lagt scripts på websitet eller i din app er meget kortere.
Vi hjælper vores kunder med både tracking-strategi, opsætning af tag manager og datalag, samt løbende rådgivning om optimal setup og anvendelse.
Dashboards
Rundt omkring i virksomhederne er der behov for indsigt, men der er stor forskel på behovet for detaljeringsgraden. Her er dashboards en god løsning, og brugerne får skræddersyet en løsning, som sikrer, de nemt kan følge deres KPIer uden unødig støj.
Vi bygger automatiserede dashboards i både Google Datastudio, Microsoft Power BI, Google Analytics og Piwik Analytics. Datakilderne i dashboards kan være alt fra web-analytics, data fra jeres digitale marketing initiativer, offline CRM data eller noget helt fjerde.
Læs: Datavisualisering - Et must for den digitale forretning
Læs: Power BI gør din hverdag mere effektiv
GDPR
Den nye Persondataforordning træder i kraft i maj 2018. Det har stor betydning for virksomheder i forhold til dataopsamling og -behandling på tværs af organisationen. Og ikke mindst med hensyn til data fra de digitale kanaler. Vi hjælper vores kunder med at blive compliant med de nye regler, når det gælder de digitale kanaler, samt at vælge et analytics værktøj, som passer til jeres forretning.
Vi er dansk Piwik Pro partner. Piwik Pro er et enterprise analytics-værktøj, som er fuldt compliant med de nyeEU- regler, men vi hjælper og rådgiver virksomheder uanset analytics-setup.
Læs: Piwik Pro eller Google Analytics
Læs: Konverteringsoptimering - Udnyt dit digitale potentiale
Lad os komme i gang med dit projekt!
Skal vi tage en snak om dit næste web- eller IT-projekt? Så kontakt os her.