B2B digital commerce og webshop

Når kunderne skal vælge leverandører fylder digital mere og mere. En analyse fra Dansk Industri i 2020 viser, at mere en 8 ud af 10 indkøbere foretager digitale indkøb, så det er vigtigt, at I er til stede for kunderne.

De sidste mange år har virksomheder med fokus på forbrugermarkedet arbejdet på at skabe gode online-oplevelser og e-commerce-løsninger. Imens har B2B markedet haltet efter, men flere virksomheder er ved at få øjnene op for mulighederne ved at digitalisere forretningen og skabe mere effektive løsninger. B2B-kunder forventer den samme service og kundeoplevelse som privatkunder. Vi hjælper jer med at sætte strøm til forretningen, så I får flere glade kunder og bliver mere effektive.

B2B commerce som en del af den digitale transformation

B2B digital commerce er en salgskanal med stort potential i stærk udvikling. Derfor står det også højt på agendaen hos mange virksomheder. Men virksomhederne er udfordret af it-legacy, digitale kompetencer og øget internationalisering. Digital transformation handler ikke om teknik, men det handler om mennesker. Vi hjælper jer med at stille skarpt på mulighederne, mens I kan fokusere på jeres forretning. 

Det bør ikke være et mål i sig selv, at I har en webshop. Det er blot endnu en salgskanal, der skal spille sammen med jeres øvrige kanaler. Den digitale transformation starter måske her, men hvis ikke resten af forretningen følger med, er der risiko for, at I ikke bliver en succes.  Ved at forsimple produkter og forretningslogik gør I det nemmere for kunderne at vælge jer. 

ERP, PIM og Umbraco i skøn symfoni

ERP-systemet holder styr på ordrer, lager og kundeoplysninger. Det kræver en stærk platform til at sikre, at I ikke går glip af ordre. Vi har de sidste mange år udviklet komplekse løsninger med integrationer til ERP som fx Microsoft Navision Nav. For os er det ikke så vigtigt hvilket værktøj, som I anvender, men vi tilpasser løsningen til jeres behov. Vores erfaring er, at Umbraco platformen er fleksibel og skalerbar nok til langt de fleste setup. 

For kunder, der har mange varenumre eller brug for tilpasset salgskanaler på tværs af markeder, giver det god mening at overveje et PIM-system. PIM systemet holder styr på alle produktinformationer, så I let kan vedligeholde og opdatere. Der findes en række platforme, som hver har deres styrker og svagheder. Derfor mener vi, at det giver mening at tale behov og ønsker før, at man taler platform og teknik. 

Læs: Kom godt i gang med leadgenerering

Læs: Digital transformation - Fra strategi til handling

Læs: Sådan arbejder vi med marketing automation

Lad os komme i gang med dit projekt!

Skal vi tage en snak om dit næste web- eller IT-projekt? Angiv dine oplysninger nedenunder så kontakter vi dig hurtigst muligt.