Kom godt i gang med leadgenerering
Der er mange grunde til, at brugerne besøger dit website. Det er ikke alle brugere, som er klar til at købe jeres produkter, men det er vigtigt, at I får mest værdi ud af dem, som er. Og det er grundlæggende det, som leadgenerering går ud på.
Første skridt på vejen mod flere kunder er at forstå, hvilket problem du løser for brugerne. Når du ved det, så er det vigtigt, at du kommunikerer, hvordan jeres forretning skiller sig ud fra konkurrenterne.
Et lead er en person, som har identificeret sig via fx sin email-adresse, og som har udvist en vis interesse i at blive kunde hos jer. Dermed er der grundlag for, at du kan indgå i dialog med dine leads. Det er klart, at det ikke er alle besøg på jeres website, som er leads. Så formålet med leadgenerering er dels at få dine brugere til at indvillige i at indgå i dialog med jeres virksomhed, og dels at få så mange leads til at konvertere eller købe jeres produkter.
Start med det gode content
De digitale platforme gør det nemt for de potentielle købere at researche, inden de bestemmer sig for at blive kunder hos en virksomhed. Det gælder for salg til både både b2c og b2b markeder, altså hvis dine primære kunder er private eller andre virksomheder. Derfor er det vigtigt, at jeres website løser brugerens problem eller udfordring - og samtidig tilbyder en god brugeroplevelse og gør det nemt for brugeren at få løst sit problem. Du skal med andre ord give noget for at få noget.
Der er mange eksempler på godt content, som genererer leads. Det gode content er det, som adskiller jer fra konkurrenterne. Det kan være whitepapers, online tests, hvor brugerne selv kan få svar på deres spørgsmål eller noget helt tredje.
De varme leads kommer ikke af sig selv
Det er de færreste virksomheder, hvor kunder kommer af sig selv. Derfor er det vigtigt, du tænker trafikskabende aktiviteter ind i din leadgenerering. Det er oplagt at bruge de digitale kanaler til det med målrettet, betalt markedsføring på søgemaskinerne og jeres egne kanaler som fx nyhedsbreve.
Tænk hele brugerrejsen igennem
Der kan være et stykke vej fra, at en bruger overvejer at købe jeres produkt, til selve salget sker. Derfor er det vigtigt, jeres strategi hjælper brugerne igennem. Det skal dels jeres content på websitet understøtte, men også de budskaber som I kommunikerer til dem via de digitale kanaler. Og hvad gør I så efter salget?
Overvej jeres kunders rejse fra lead til kunde og derefter. I skal tage kunden i hånden hele vejen. Det er det, der skaber loyalitet hos jeres kunder og sikrer, at jeres digitale forretning bliver en succes.
Læs: Digital transformation - Fra strategi til handling
Lad os komme i gang med dit projekt!
Skal vi tage en snak om dit næste web- eller IT-projekt? Angiv dine oplysninger nedenunder så kontakter vi dig hurtigst muligt.